onsdag, augusti 12, 2009

G.I. Joe

Precis kommit hem från bion efter att ha sett den här kalkonen. Men låt inte min inledande mening skrämma bort er från att se den. Jag ångrar mig inte ett dugg, det här var fantastiskt underhållande, fast kanske inte på det sättet det var tänkt.

Ok, bästa sättet att beskriva den här filmen på är om man tänker sig att Ed Wood levt idag och fått en hel jäkla massa pengar för att göra film. Resultatet kan jag tänka mig skulle blivit något liknande G.I. Joe. Vi har ett fullständigt uruselt manus med helt horribel dialog, stappliga skådespelarprestationer och de uslaste specialeffekter jag sett sedan CG börjades användas överallt.

Så varför rekommenderar jag då folk att se den här filmen? Jo, precis som med Plan 9 from outer space så får man sig ett riktigt garv (jag hade stora svårigheter att inte skratta högt rätt ut genom hela filmen). Om man hade satt en kamera på mig i biosalongen så hade man fått se hur jag satt med öppen mun genom 2/3 av filmen, och inte var det för att jag var imponerad. Den enda tanke som gick genom huvudet var WTF!?

Hade jag varit 12 år gammal (eller kanske 10) och tyckt om explosioner i massor så hade jag älskat den här filmen för då är liksom kvalitet inte något man bryr sig om.

Den här filmen öppnar upp en helt ny dimension av uselhet och jag är nöjd över att få ha bevittnat det så pass tidigt. Se G.I. Joe och garva ikapp med kompisar, sämre än så här lär det aldrig bli (med undantag för den givna uppföljaren möjligtvis).

1/10

1 Comments:

At 21 augusti, 2009 20:50, Blogger Wannabe said...

haha man blir ju sugen på att se den för att du beskriver den så underhållande :-D

 

Skicka en kommentar

<< Home