fredag, mars 06, 2009

Upp och ner

Igår bestämde jag mig efter mycket om och men för att åka ner till Lund för att se Animal Collective. Jag var lite slö på dagen men kände ändå att det skulle vara värt de nära 40 milen i bilen för att få se dem. Det var inget jag ångrade. Konserten var för det mesta mycket bra med några få dippar men jag var väldigt nöjd. De två timmarna hem i bilen mitt i natten gick också bra men jag var väldigt trött när jag kom i säng vid tre-tiden.

Det blev inte särskilt mycket sömn. För vid halv-fem så vaknade jag med smärtor i magen. Var först lite rädd för att jag drabbats för någon influensa men sedan blev smärtan bara värre och värre. Då tänkte jag att blindtarmen kunde gått åt helvete och som andra amatördiagnos fanns njursten. Hur som helst så blev jag till slut, efter att ha kräkits, tvungen att ta en taxi till akuten. När jag väl kom dit så kunde jag inte stå still. Jag var tvungen att röra på mig hela tiden. Inte för att det egentligen hjälpte mot smärtan men det var precis omöjligt att sitta still. Det togs en hel massa tester och de var rätt snabbt inne på att det troligen var njursten. Då hade jag hyperventilerat så kraftigt att fingrarna var blå och jag nästan svimmade. Strax därefter började smärtan dock avta och efter att jag fått en spruta så försvann det helt.

Så nu har jag fått ett gäng med stolpiller om smärtan skulle dyka upp igen vilket jag innerligt hoppas det inte gör. Sedan blir det röntgen om 2-3 veckor. Och bara sådär som en liten "bonus" så hade jag ett lite högt blodsockervärde så nu får jag göra ett test på det också på fastande mage senare. Inte ett särskilt trevligt slut på senaste halvdygnet som började så bra.

1 Comments:

At 10 mars, 2009 13:21, Anonymous Anonym said...

Oj, vilken resa.. hoppas du inte behöver ha så ont igen!

 

Skicka en kommentar

<< Home