lördag, september 19, 2009

Skate or Die!

Idag var det invigning för en ny skatebana i Växjö. Ett välkommet tillskott tycker jag. Det satsas i regel oerhört dåligt på ungdomar överallt och sedan gnäller man över att de inte gör annat än att supa och vandalisera. Vad tusan har ni egentligen tänkt att de ska göra när det inte finns några alternativ? Skatebanan är förstås inte för alla men det är en bra början.

Än så länge verkar det vara en succé. På invigningen idag var där smockat med folk och inte bara ungdomar. Där fanns även några pensionärer som var nyfikna och allihopa som var där verkade glada och nöjda med banan. Kul att det blev så fint väder också, det lockade förmodligen dit lite extra publik.

Jag tog med mig kameran och försökte mig på att fota lite.






Fler bilder kan man hitta här.

TV4 har också varit där och gjort ett lite reportage.

1 Comments:

At 20 september, 2009 07:09, Anonymous wannabe said...

collt, jag har tänkt ta med kameran ner till skaterinken i HBG men inte kommit så långt än, så klart.

 

Skicka en kommentar

<< Home