fredag, april 07, 2006

We saved the world. I say we party.

Jag såg säsong 3-7 av Buffy på 2 ½ vecka och efter det har det mesta varit tråkigt. Det finns andra tv-serier som är bra iofs, som Lost, Smallville och Veronica Mars tex, men de är inte Buffy. Så när jag nu ska kolla på någonting så gör jag det nästan motvilligt. Jag vet att det inte kommer att vara lika bra och då känns det nästan meningslöst att ens kolla. Filmer ser jag knappt alls längre. De är nästan alltid så väldigt värdelösa. Jag skulle tro att kanske 1 av 20 filmer jag kollar på är riktigt bra, 15 av dem är mer eller mindre skräpaktiga, och då skiter jag i att kolla på mycket också.

Igår började jag kolla på Mysterious Skin som fått toppbetyg på IMDB. Efter en halvtimme stängde jag av pga uselheten. Jag lyckades dock ta mig igenom hela Everything Is Illuminated trots att den var ett riktigt sömnpiller. Inte direkt oväntat att den fått bra betyg på IMDB då den handlar om en jude som söker sitt ursprung och han hittar en by som blivit utplånad av nazis. Amerikaner lär aldrig bli trötta på det temat.

Så vad kan man göra? Man kan förstås vänta på att det där Buffy-suget försvinner, men det orkar jag inte med. Det blir alldeles för många tråkiga kvällar. Istället går jag steget längre och försöker mig på Buffy-böckerna som skrivits av fans. Jag förväntar mig inte så mycket av dem egentligen, det är bara kul att få tag på något nytt om gänget.

Dessutom har jag börjat kolla på spinoff-serien Angel. Har faktiskt bara sett tio avsnitt sedan tidigare så det blir en lite ny bekantskap. Det är iofs inte Buffy det heller men det brukar vara så att Joss Whedons serier växer med tiden så förhoppningsvist blir det bättre och bättre.

Jag har iaf att göra till nästa vecka, då börjar VM i snooker.

Har jag berättat att jag är en riktig nörd?

Nu ska jag äta glass.

2 Comments:

At 08 april, 2006 10:28, Anonymous Anonym said...

Efter det där inlägget tror jag inte du behöver berätta det heller... :)

 
At 12 april, 2006 13:12, Blogger Sanloko said...

B A N A N A S.

 

Skicka en kommentar

<< Home