fredag, december 11, 2009

Såhär är det

Jag har jobbat varenda dag sedan den 8/11. Det här inkluderar alltså alla lördagar och söndagar också. När man kommer hem från jobbet är man lagom kaxig. Det enda jag orkar med är att slänga in "Vänner" i DVD-spelaren och lägga mig på soffan. Det behövs således städas här i lägenheten. Jag har i alla fall orkat byta vatten i akvarierna men växterna har inte ansats och de tar nästan över nu. Det är en enda stor djungel. Tur att flera av fiskarna trivs med det, men så snyggt är det inte.

Det värsta är egentligen inte när man kommer hem från jobbet, för då är man ändå lite uppe i varv fortfarande. Det värsta är att ta sig upp på morgnarna. Man tycker att efter åtta timmars sömn så bör man vara utvilad men det är precis tvärtom. Men nu är det bara tolv dagar kvar att jobba fram till jul och sedan ska jag ha semester mellan jul och nyår.

Så vad gör man när man är extra trött och är så smart som jag är? Man köper såklart en biljett till Lucia Movie Night, tre filmer på bio med start vid midnatt imorgon. Tur att det bara är fyra timmars jobb som gäller på söndag. Ska bli intressant att se om jag lyckas hålla mig vaken.

Min önskelista för Lucia Movie Night:
1. Avatar
2. A serious man
3. The imaginarium of Dr Parnassus

Skräckscenariot är att de visar Göta kanal 3, då går jag nog därifrån.

Dags att lägga sig i soffan och se hur det går för Ross och Rachel.

1 Comments:

At 12 december, 2009 08:16, Blogger Wannabe said...

för du har ingen aaaaaaning om hur det ska gå för Rachel och Ross? ;-) Igen, tack för biljetterna! Och om de visar göta kanal 3 så får du helt enkelt passa på att sova... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home