tisdag, november 29, 2005

Ärlighet varar längst

När jag loggade in på min internetbank imorse för att kolla om min lön kommit in märkte jag något förvånat att jag fått ungefär 500 kronor mer i lön än vad jag skulle ha. Ärlig som jag är berättade jag för chefen när jag kom till jobbet och snäll som han är så beslöt han sig för att bjuda mig på de extra pengarna som en bonus. Det tackar jag för.

Det är just nu lite hektiskt på jobbet. Vi har fått enorma mängder skivor som ska räcka över julen och på boksidan blir det också mer och mer. Vår bokkatalog har skickats ut till hushåll i helgen och det har gett viss effekt. Folk kommer in och frågar efter saker i katalogen. Tyvärr skickades den ut en vecka tidigare än menat vilket gjort att vi var lite oförberedda. Det är många saker som vi inte har inne ännu men som dyker upp i slutet på veckan. Man får hoppas att de potentiella kunderna inte blir sura för att vi inte har grejerna utan förstår att det var ett misstag från SDR (svensk direktreklam).

Annars är det mesta frid och fröjd på jobbet. Den senaste veckan har vi sålt för mycket mer jämfört med samma period förra året. Kanske är det bara så att folk handlar julklappar lite tidigare i år men förhoppningsvist håller trenden i sig. Bokförsäljningen har inte ökat så mycket som vi velat men det är ändå en markant höjning. Vi har visserligen bara satsat på bokavdelningen i ett par månader så man ska väl inte vara alltför besviken iaf.