tisdag, oktober 18, 2005

Restless legs

Jag har kommit fram till att jag lider av en mild form av restless legs. Det har jag väl iofs gjort en ganska lång period men jag har inte brytt mig om att undersöka det tidigare. Det hela är väldigt irriterande, när man är trött och ligger ner och ska försöka somna så "kittlar" det till i något av benen och man spänner musklerna i det. Resultatet blir en form av spasm, inte så lätt att somna då inte. Jag har trott att det var någon sorts skum kramp tidigare men efter att ha läst på lite så passar symptomen in perfekt på restless legs. Det finns inte särskilt mycket behandlingar av det eftersom ingen riktigt verkar veta vad som är orsaken till det men järntillskott ska tydligen vara bra. Så jag får väl köpa det och se om det hjälper.

1 Comments:

At 25 oktober, 2005 00:41, Blogger Halotan said...

Magnesium får du testa också.

 

Skicka en kommentar

<< Home