måndag, september 19, 2005

MEN INTE NU IGEN (&%/((/¤)/%(/&)

Jag är fan ta mig världens klantigaste person. Jag lär mig inte ens av mina egna misstag utan gör om dem igen. Dumma jävel.

Redan när jag vaknade imorse kände jag på mig att det skulle bli en usel dag. Det var en av anledningarna till att jag inte cyklade till jobbet, jag orkade helt enkelt inte. Jag tog bilen istället och ställde mig på en av stadens två stora gratisparkeringar. Denna gången inte på den stora parkeringen där jag fick mina böter förra gången eftersom den ligger precis vid en skola och eftersom skolterminen startat så brukar den vara smockfull vid halvtio. Så för första gången på vääääääldigt länge (bilen har ju varit trasig större delen av året) ställer jag mig på stadens andra gratisparkering utan att tänka på att de kanske gjort några av platserna där också till fyratimmarsparkering. Det hade de gjort förstås och jag märkte ingenting utan lyckades ställa mig på en av dem istället för en av de 200 andra lediga platserna (där man får stå i två dygn).

När jag kom till parkeringen från jobbet och såg den där förbannade skylten så kände jag på mig direkt att jag åkt dit. Det hade jag förstås. 400 spänn till åt helvete.

Jag har en stark lust att slå sönder saker och ting just nu.