söndag, september 11, 2005

Humor

Jag glömde berätta om en sak som jag läste i gårdagens Kvällsposten (hittar den tyvärr inte på nätet). Expressen (som KvP är en del av) har någon sorts kampanj som de kallar för bensinupproret där folk får skriva under en lista om de vill ha sänkt bensinskatt och varje dag så kör Expressen en snyftartikel i sin tidning om de som drabbas av den väldigt höga bensinskatten. Igår satt jag och skrattade högt när jag läste om de stackars skånska ungdomarna som drabbats. För det första såg de (och deras bilar) ut som om de kom från släkten Af Skiithöög eller något liknande, men det spelade inte så stor roll. Däremot var deras uttalanden fantastiskt roliga.

Den ena klagade på att hon faktiskt fick CYKLA till jobbet i somras vilket fick mig att fnissa lite grann. Men en annan kille tog hem priset då han klagade på att han inte kunde köra ensam till universitetet i Lund längre utan de var några stycken kompisar som faktiskt fick samåka vilket verkade vara världens hemskaste sak. :DDD

Om det är sådana effekter den höga bilskatten ger så säger jag HÖJ SKATTEN ÄNNU MER!

1 Comments:

At 12 september, 2005 20:40, Anonymous Anonym said...

Jag kan inte annat än att hålla med. Det är dags för något nytt.

 

Skicka en kommentar

<< Home