måndag, augusti 29, 2005

Får jag chans på dig?

Jag har tidigare berättat om flickan i hälsokostbutiken mittemot som ställt skumma frågor och hintat lite om att hon vill dejta mig. Under den senaste månaden har jag sluppit allt det där och hoppades att hon hittat något annat objekt att ragga på. Sådan tur hade jag förstås inte.

Det ska sägas att det är en ganska trevlig tjej och hon ser inte illa ut på något sätt, det är bara det att jag vet att vi inte har någonting alls gemensamt. Ja, och så har hon ruggigt usel musiksmak också.

I vilket fall som helst hade jag liksom förberett mig tidigare på att hon skulle be om en dejt och hade förberett ett svar som skulle vara både avvisande men inte särskilt elakt ändå. Grejen är att ett sådant svar endast funkar om hon själv frågar. Idag skickade hon in någon kille hon känner för att fråga mig om jag ville hänga med på en fika eller nåt någon gång. Va fan, är jag kvar på lågstadiet eller vad är det som händer? Jag blev helt paff och killen verkade skämmas rätt mycket. Allt jag kunde säga var att jag inte var intresserad av henne på det sättet, men det kändes jävligt fånigt att säga det till någon annan som i sin tur skulle meddela det vidare till henne. Sedan fortsatte han fråga om jag redan hade en flickvän osv, som att han var tvungen att luska ut något skäl till att jag tackade nej. Bah, hon får fråga själv om hon vill veta varför.

Några minuter senare kom hon in i butiken själv och jag trodde hon skulle fråga mig själv då, men istället låtsades hon bara om som om inget hänt och babblade om andra saker istället. Ja jösses.

4 Comments:

At 29 augusti, 2005 21:28, Blogger Halotan said...

Haha! Vilket lyxproblem! Jak er avis hest :)

 
At 29 augusti, 2005 22:44, Blogger Mysen said...

Oh please, du har ju alltid 3-4 trevliga ragg på gång. :P

 
At 30 augusti, 2005 15:39, Anonymous Anonym said...

Låter verkligen som ett lyxproblem, håller med föregående talare. Mysen, go for it!

 
At 30 augusti, 2005 18:29, Blogger Mysen said...

Jag kryssar nej.

Jag är inte intresserad alls och jag kommer aldrig att bli det, vi är alldeles för olika. Jag har redan testat ett förhållande en gång med en trevlig tjej bara för att jag inte kunde säga nej. Det slutade bara med att jag gjorde henne ledsen, jag var liksom aldrig kär i henne. Jag tänker inte göra det en gång till. Jag är inte intresserad av att bara knulla henne och sedan dumpa henne, det ger mig ingenting.

 

Skicka en kommentar

<< Home