fredag, augusti 12, 2005

Lägenhetspussel

Min nya subwoofer ger ifrån sig ett lågt pulserande ljud, det hörs knappt men det är ändå tillräckligt för att vara väldigt irriterande under tysta partier när man ser på film. Man koncentrerar sig mer på det där ljudet än på själva filmen och så ska det ju inte vara.

Eftersom jag inte kommit på något sätt att få bort det där ljudet har jag fått göra lite andra förändringar. Jag hittade en rak linje genom rummet där ljudet inte hörs alls. Det finns säkert någon fysisk förklaring till varför som jag inte kommer på. Hur som helst har jag nu flyttat runt TV, högtalare och soffa 90 grader vilket gör att om jag sitter mitt i soffan så hör jag inte det där ljudet. Knappast någon permanent lösning men tills jag får någon bättre idé får det duga.

Faktum är att det är väldigt enkelt för mig att möblera om. Mycket beroende på att jag fortfarande lever lite som en nyinflyttad, trots att det var över ett år sedan jag flyttade in här. Det är mycket saker som saknas fortfarande. Som ett exempel kan jag nämna att jag inte har någonting alls på väggarna (utom tapeter då förstås). Det ser kanske lite kalt ut men jag trivs rätt bra med det. Enkelhet fungerar oftast bäst. Dessutom behöver jag fortfarande köpa en hylla eller två men jag har helt enkelt inte haft råd än (antingen det eller så har jag spenderat pengar på andra saker, sådant man kan fylla de framtida hyllorna med tex). Nu verkar jag få jobba på heltid så då kanske allt kommer att ordna upp sig under det här året.

Om någon har en idé på hur jag kan få bort det där låga ljudet så skriv gärna en kommentar.