fredag, juli 29, 2005

Det kliar i beställarfingret

Kan man tänka sig att betala 15000 kronor totalt för lite (nåja, 8000 sidor) serier om några ankor tecknade av Carl Barks? Jag kan tänka mig det, fast jag vet inte om jag verkligen har råd.

Carl Barks samlade verk ska ges ut i 30 volymer, 10 boxar med 3 volymer i varje. Det kommer att ske under en treårsperiod och varje volym kostar ungefär 500 spänn. Upplagan är begränsad i 1000-2000 ex.

Jag är så jäkla sugen på att beställa. Usch, jag kan knappt hålla mig. Men har jag verkligen råd att lägga 1500 spänn var fjärde månad? Jag skulle behöva en stor Lotto-vinst nu.

3 Comments:

At 29 juli, 2005 20:45, Anonymous Anonym said...

Nästan 1700 faktiskt. Om du inte har egna specialregler, fast det har du väl, som vanligt.

 
At 29 juli, 2005 22:44, Blogger Mysen said...

Det har du ju rätt i, jag hade inte kollat så noga på beställningssidan. Änuu jobbigare alltså.

Sedan låter det här lite läskigt också: "Jan kan när som helst välja att avsluta mitt abonnemang på verket genom att meddela Egmont Kärnan AB.".

Vem är denna Jan och varför kan han avsluta MIN prenumeration? :(

 
At 24 augusti, 2005 07:34, Anonymous Anonym said...

Jag har också gått och funderat över det där, till slut sa jag till mig själv att sova på saken och dagen därpå hade jag lyckats jaga bort habegäret.

 

Skicka en kommentar

<< Home