fredag, juli 29, 2005

Vandaler

Min bil har inget särskilt bra år. Först blir den påkörd så att det är på vippen den hamnar på skroten. Pappa lappar ihop den så att den blir fin och då dröjer det bara några veckor innan någon eller några får den briljanta idén att köra in något tillhygge i låset på förarsidan. Låset är numera obrukbart och imorse fick jag öppna på passagerarsidan, krypa in och dra upp låset på förarsidan. Och så får man göra samma jobbiga procedur när man ska låsa.

Jag vet i tusan om det är någon som försökt sno bilen eller nåt och trott att min gamla skrothög skulle vara lättare att komma in i än alla de nya fina bilarna som stod på samma parkering. I vilket fall som helst borde den/de personen/personerna inrikta sig på en annan karriär än att stjäla bilar i framtiden. Det kan ju också varit någon/några som bara velat ta sönder något och då ska jag kanske vara glad att de inte skar sönder något däck, slog sönder någon ruta eller repade ner hela bilen.

Man borde kanske bli förbannad över det här men jag är rätt glad ändå. Om någon försökte sno bilen lyckades de ju iaf inte, och var det snorungar som förstörde låset så har jag nog förtjänat det. Jag gjorde några inte så beundransvärda saker själv som ung.

Hur som helst så är jag alldeles för trött för att bli förbannad ändå. Bara fem timmars jobb kvar innan jag går på semester. Jag längtar.