måndag, juli 18, 2005

Kvällspressen rawks

Jag tycker inte om att äta mat utan att ha något annat att läsa. Därför köper jag oftast en kvällstidning när det är dags för lunch på jobbet. Så idag slog jag upp Kvällsposten (som egentligen är samma sak som Expressen) och på mittuppslaget hade de en stor otrohetsspecial. Ingenting jag bryr mig ett dugg om, sådana artiklar skrivs varje vecka i någon av kvällstidningarna. Men här hade man gett sig ut och frågat folk den oerhört korkade frågan Ska man berätta att man varit otrogen? Fem personer ställde upp med namn och bild i tidningen och chockerande nog svarade alla JA! Vad förväntar sig tidningen egentligen att få för svar? De kan väl aldrig tro att någon är korkad nog att svara NEJ på en sådan fråga när de visas med bild och namn?

Gick vidare till nöjessidorna och med stor svart rubrik kunde man läsa att Ulf Larsson slagits blodig på scen inför chockerade barn. Jag fortsatte läsa i tron att någon idiot sprungit upp på scen och gett Ulf Larsson en rejäl omgång, men istället visade det sig att han trillade och gjorde sig själv illa. Där kan man snacka om att dramatisera en ickehändelse.

Jag vet inte varför jag bryr mig över huvud taget. Kvällstidningarna är usla, jag vet det, men de lyckas hela tiden gå över vad som för mig är bottengränsen för uselhet.

1 Comments:

At 22 juli, 2005 21:38, Anonymous Anonym said...

Vilken fågel är värst?
Ställningen just nu:
Måsen (40.4 %)
Svanen (6.5 %)
Skatan (8.1 %)
Duvan (6.7 %)
Anden (0.4 %)
Kanadagåsen (12.0 %)
Skarven (4.6 %)
Alla (8.3 %)
Ingen (12.9 %)

 

Skicka en kommentar

<< Home