onsdag, juli 06, 2005

Dagens kund

<kund> Hej, jag letar efter en indisk film och undrar om ni har den.
<Mysen> Vi säljer inga spelfilmer här, endast musik-dvd.
<kund> Men jag var här för någon vecka sedan och då kunde han som stod här söka efter filmer?
<Mysen> Visst, vår distributör har filmer också så om du vill köpa en speciell film kan vi såklart beställa hem den åt dig.
<kund> Köpa?
<Mysen> Öhh, ja?
<kund> Kan ni inte ta hem den och så kan jag typ bara låna eller hyra den?
<Mysen> Öhh, nej, du måste köpa den om vi tar hem den.
<kund> Vad kostar det då?
<Mysen> Vad heter filmen?
<kund> *säger filmens namn (minns inte vad den heter)*
<Mysen> Det finns bara en brittisk utgåva av den så det blir dyrt eftersom det är en import, runt 350 kronor ungefär.
<kund> 350 kronor! Hur kan den vara så dyr?
<Mysen> Den finns inte utgiven i Sverige, vi måste importera den från England, det blir mycket dyrare då.
<kund> Och jag kan inte bara få hyra den av er?
<Mysen> Nej, vi är ingen uthyrningsbutik, vi säljer bara saker. Vi kan inte bara låna ut saker och sedan skicka tillbaka dem, de måste betalas också.
<kund> OK, men kan man inte ladda hem den eller nåt?
<Mysen> Tja, det kan man säkert, det är upp till dig hur du vill göra.
<kund> Kan inte du ladda hem den åt mig?
<Mysen> Öhh, nej.
<kund> Men säg någonstans där jag kan hitta den då.
<Mysen> Det har jag ingen aning om, det får du göra själv.
<kund> Men där inne du är nu då? *lutar sig över disken och kikar på datorskärmen*
<Mysen> Det är hos vår distributör, där kan du inte köpa något själv.
<kund> OK, men tack för hjälpen då.
<Mysen> Hej då.
<kund> *går*
<Mysen> *tittar mot Martin*
<Martin> Vilken jävla idiot.

1 Comments:

At 24 augusti, 2005 07:41, Anonymous Anonym said...

Argh! Det finns alltså folk som är sådär på riktigt? Jag trodde att de bara bodde i mina mardrömmar.

Och hos Gord förstårs.
http://www.actsofgord.com

 

Skicka en kommentar

<< Home