söndag, juli 10, 2005

Tosia bönner

Saker och ting vänder snabbt. I fredags ringde Magnus mig och sa att jag förtjänade ledigt en lördag eftersom jag jobbat så många på raken. Istället kunde han hoppa in (trots att han har semester). Man tjänar visserligen väldigt bra med pengar på att jobba en lördag, men pengar är inte allt. Dessutom råkade det slumpa sig så att det denna helgen var Tosia Bonnada'n (en stor marknad som genomförs varje år, enda dagarna staden lever) i Ronneby och en kusin som jag inte träffat på några år skulle besöka Ronneby. Så direkt efter jobbet på fredagen var det bara att slänga sig in i bilen och köra ner. Kvällen blev mycket trevlig med mycket prat om gamla goda minnen. Det var länge sedan jag hade så roligt faktiskt, och tänka sig att det hände i sketna Ronneby.

En dag i Ronneby räcker gott och väl för mig så nu är jag tillbaka i Växjö igen och har gett mig i kast med att försöka sortera min CD-samling. Det är väl runt 600 CD-skivor så det tar ett tag.