torsdag, augusti 11, 2005

Skönt besked

Det har varit mycket strul under semestern och det har varit lite uppgivet ett tag. Dessutom var jag osäker på hur mycket jag skulle få jobba efter semestern. Så idag tog jag en tur ner till stan för att fråga Magnus när han vill att jag ska börja på måndag och han tyckte det var lika bra att jag började gå på heltid på en gång. Ett väldigt skönt besked att få höra. Han hade visserligen inte pratat med min arbetsförmedlare om anställningsstöd än men det spelade tydligen inte så stor roll.

Bokreabutiken kommer förmodligen att försvinna om ett par veckor eller möjligen flyttas till någon annan lokal i stan. Men det finns gott om jobb att göra ändå eftersom Magnus tänkt bygga om hela den ordinarie butiken. Det kan verkligen behövas för just nu är den rena katastrofen. Får väl se hur det kommer att se ut till slut. Själv är jag nöjd bara jag får jobba kvar.