torsdag, augusti 04, 2005

Vandaler del 2

De amatörmässiga tjuvarna gav tydligen inte upp med det misslyckade inbrottsförsöket. Inatt har de försökt sig på det igen och lyckats. Eller tja, de tog sig iaf in i bilen men sedan vet i fan vad de försökt med. De hade iaf tagit loss kåpan under ratten, antagligen för att försöka tjuvkoppla på något sätt men ratten satt tydligen i vägen för kablarna. Så vad gör man om man är idiot då? Jo, man drar förstås i ratten så hårt man kan. Hoppsan, där gick den visst av. Förbannade skitdag.

Fast återigen, jag hade kanske lite tur. Hade inte ratten gått av hade de väl snott bilen. Nu går den att fixa antar jag fast det är väl kanske dags att fixa något extralås av något slag också.

Jag gick på bion trots allt för jag hade redan betalt för biljetten och det var bättre att titta på en något barnslig men ändå underhållande film istället för att sitta hemma och lipa över att inget går som man vill. Jag har gjort det i 31 år nu, jag orkar inte mer.