tisdag, oktober 04, 2005

Alive and kicking

Hej igen. Det var ett tag sedan jag skrev något nu. Det finns flera orsaker till det men framförallt har jag varit trött och haft en liten depressionsdipp. Det hela började egentligen med att jag jobbade så förbannat mycket förra månaden. Eftersom jag visste att jag skulle gå ner i jobbtid tog jag varje chans att tjäna en extra slant medan det gick. Tyvärr får det andra konsekvenser också.

Förra veckan nämnde Magnus att vi skulle åka upp på bokmässan i Göteborg och jag fick nästan panik. Inte så att jag inte ville gå, för det ville jag, men jag var väldigt trött och jag trodde att vi skulle stanna där uppe hela helgen och att det bara skulle bli Magnus och jag. Det skulle jag inte klara av. Så jag ljög ihop en historia om att jag inte kunde följa med eftersom en kompis skulle ha 30-årsfest i Ronneby på lördagen. Magnus blev lite besviken eftersom det är jag som har hand om bokinköp och sådant, så det skulle vara bra om jag följde med. Men det fanns inte så mycket han kunde göra åt det. Sedan visade det sig att det bara var på söndagen vi skulle åkt upp och att några till skulle med. Det skulle jag nog ha kunnat klara av. Jag är ändå rätt glad att jag inte följde med, jag behövde en hel helg för att ladda batterierna.

Nu är det istället andra saker som oroar mig. Frågan är hur pass mycket jag kommer att få jobba framöver. Jag har gått ner på halvtid, vilket egentligen var vad jag hade från början också. Men då fanns det två butiker och bara två anställda sedan tidigare. Om en av de två var tvungen att stanna hemma med sjukt barn eller liknande så fick jag hoppa in under hela dagen och tjänade ihop lite extraslantar. Nu är det ju så att om en måste stanna hemma så finns det fortfarande en kvar och får jag bara jobba runt 80 timmar i månaden blir det väldigt tufft. Då kommer jag bara att få ut ungefär 5500 i månaden och det är lite väl lite även för mig som inte gör av med särskilt mycket pengar. Förhoppningsvist får man väl hoppa in någon lördag lite då och då.

I övrigt finns inte så mycket att säga, inte just nu iaf. Jag ska försöka uppdatera lite oftare.