fredag, oktober 07, 2005

Winds of change

Jag kunde knappt somna igår kväll och jag vaknade alldeles för tidigt imorse. Normalt sett brukar det betyda att jag jag är orolig och inte mår särskilt bra. Den här gången är det närmast det omvända, jag sitter som på nålar och ser fram emot alla förändringar på jobbet. Framförallt är det väldigt kul att jag får så mycket ansvar, då har jag en chans att testa de idéer jag tror skulle funka i vår butik. Så nu ska jag försöka köpa in lite mer manga, fantasy, musiklitteratur och kanske lite seriealbum. Det är ju områden som ingen annan bokbutik i staden koncentrerar sig särskilt hårt på så vi borde kunna hitta en rätt bra kundkrets där.

För flera år sedan fanns det rätt mycket fantasy i butiken och det såldes bra, men de som höll ordning på den delen försvann och ingen verkar ha orkat bry sig om den avdelningen. Så det är väl dags att någon tar tag i det igen.

En annan sak som jag tycker är kul med förändringarna är att jag får jobba mycket mer direkt med bokförlagen. Visst, det blir lite mer jobb än att vända sig direkt till distributören men det har också stora fördelar. Man får bättre rabatter och betalningsvillkor och framförallt kan man få lite bra info om de olika produkterna. Distributören tar ju egentligen bara emot ordrar, de har sällan en aning om vad det egentligen är de säljer.

Så idag blir det till att ringa till ett par bokförlag och till en distributör av engelsk litteratur för att se om de vill ha oss som kunder. :)

1 Comments:

At 07 oktober, 2005 20:27, Blogger Sanloko said...

Mysen, du kommer att äga så hårt i affären. Kidsen kommer såklart att hitta till dragonball-hyllan. Ta in "Lyra-serien" också, jättebra ungdoms fantasytrilogi.

 

Skicka en kommentar

<< Home