fredag, december 30, 2005

En helt vanlig dag på jobbet

Igår ringde en kvinna som ville beställa en skiva. Johan pratade en stund med henne men sedan bröts samtalet helt plötsligt. Antagligen pga det dåliga vädret. En kvart senare ringer kvinnan upp igen och jag svarar.

<mysen> Skivan & Boken, Niklas
<kvinna> Jag ringde upp er för en stund sedan och pratade med någon om att beställa en skiva men så la han bara på.
<mysen> Oj då, samtalet måste ha brutits.
<kvinna> Det var inte jag som bröt det, det var ni!
<mysen> Nej, det menade jag inte. Det är ju lite dåligt väder så telefonledningarna är kanske lite svajiga. Ville du prata med Johan igen?
<kvinna> Jag vet inte vem det var jag pratade med.
<mysen> Ett ögonblick bara. *räcker över telefonen till Johan*

<Johan> Ja, det är Johan här.
<kvinna> Ni bröt samtalet.
<Johan> Det måste vara det dåliga vädret som gjorde att samtalet bröts, vad var det för skiva ni ville ha?
<kvinna> Ni kan dra åt helvete! *klick*
<Johan> Va? *förvånat ansiktsuttryck*