söndag, juli 02, 2006

What's up?

Hej igen! Tänkte sammanfatta lite vad som hänt senaste månaden.

Datorn pajade vilket är en anledning till att det inte blivit några uppdateringar här. Det tog lite tid innan jag fick hem nya delar och kunde pussla ihop datorn också. Kostnaden för de nya delarna gjorde att det inte blev något PSB på Cirkus för mig. Inte mycket att göra åt, de kommer säkert tillbaka om något år eller två igen.

VM i fotboll har startat och är snart över. Fotbollstok som jag är har jag nästan sett varenda match på TV. Några vänner hade varit nere och kollat när Sverige spelat mot Paraguay i Berlin och det hade tydligen varit en fantastisk upplevelse. Hade jag inte haft lite ont om stålar hade jag nog följt med, lite trist att missa faktiskt. Får väl försöka komma på något lurendrejeri att bli rik på så jag kan följa VM i Sydafrika om fyra år.

Sommaren är här och jag njuter för fullt. Har inget emot värmen alls utan har gett mig ut på 2-timmarspromenader i fullt solsken de senaste dagarna. En dag lyckades jag faktiskt gå vilse vilket kändes lite pinsamt. Jag hamnade i några villaområden och hade faktiskt ingen koll alls åt vilket håll jag gick. Till slut gick jag förbi en busshållsplats för en buss som går förbi här så det var bara att följa busskyltarna. Det var knappast närmsta vägen hem men jag fick mig ett ordentligt motionspass iaf.

Min semester började denna veckan och det känns som att det var något som behövdes. Förra året jobbade jag rätt hårt och hade bara två veckors semester. I år har jag visserligen legat på halvtid så gott som hela året men jag har ändå ansvaret för hela bokavdelningen så det blir ganska stressigt de timmarna jag faktiskt jobbar. Förhoppningsvist ska det löna sig i längden så att de får råd att heltidsanställa mig. På slutet har bokförsäljningen ökat väldigt mycket i relation till skivförsäljningen så det känns rätt bra. Nu beror lite av det på att Dan Brown, Liza Marklund, Stieg Larsson, Camilla Läckberg och andra storsäljare precis släppt nya böcker men vi har aldrig sålt sådana mängder av deras böcker förr som vi gör numera. Det känns som att fler och fler betraktar oss som en seriös bokbutik numera också. Jag var för övrigt inne i butiken i tisdags för att hämta en skiva jag hade beställt, då var de andra två redan trött på böckerna och chefen skämtade om att jag aldrig mer fick ta semester. :)

Jag har haft en back med vinylskivor ståendes i sju år utan att ha en vinylspelare att spela dem med. Men nu har jag köpt en och är väldigt nöjd med den. Ett riktigt fynd för en tusenlapp. Samtidigt passade jag på att köpa Confessions on a dance floor och Confessions Remixed på vinyl och är väldigt nöjd med de köpen också. :)

Imorgon är det dags för Accelerator i Malmö. Ska bli väldigt kul att se Death Cab For Cutie och Hot Chip framför allt.

Jag mår rätt bra.

2 Comments:

At 03 juli, 2006 10:15, Anonymous Anonym said...

Det är bra att må rätt bra! :)

 
At 03 juli, 2006 13:26, Blogger Sanloko said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 

Skicka en kommentar

<< Home