tisdag, augusti 22, 2006

TV TV TV!

När jag har allt jag behöver så finns det alltid någon grej som jag ändå måste ha. Jag tänker efter noga vad jag verkligen kan behöva. Såhär funderar jag ungefär:

Min digital-tv-box är kass. Jag har haft den i sex år eller något och nu är jag trött på att den är slö och inte klarar surroundljud. Men samtidigt har jag ingen kanal som sänder i surroundljud, så för att behöva en ny digitalbox behöver jag en sådan kanal. Med Canal+ får man kanaler som sänder i surroundljud! De har massa sport och filmer som jag som jag helt klart kommer att se varje dag. Jag MÅSTE ha Canal+, jag klarar mig inte utan den.

Så jag ringde upp ComHem för att se om man kunde få en ny box på köpet om man skaffade Canal+. Det gick självklart inte, men om jag band mig för 24 månader på mitt befintliga paket (som jag haft i flera år) så fick jag en digitalbox för en krona och dessutom två månader gratis. Det är sådana här grejer man inte kan läsa om någonstans på ComHems sida. Det var likadant när jag köpte boxen jag har nu. Jag hyrde den nämligen bara av ComHem och det kostade 70 kronor i månaden och när jag frågade hur mycket en ny box kostar så sa de att jag kunde köpa den jag hyrde för 120 kronor. Även det ett erbjudande man inte kunde hitta någonstans.

Med den nya digitalboxen klar ringde jag direkt till Canal+ och fixade ett abonnemang och från dem fick jag en dvdspelare på köpet. Det ska bli intressant att se hur mycket jag verkligen kommer att se på Canal+ till slut, fast det är mycket bra sport iaf.