onsdag, juli 26, 2006

Insomnia

Försökte sova en timme utan att lyckas. Gick upp och chattade lite på IRC. Fick sedan för mig att klockan två på natten är en bra tidpunkt för att jogga. För första gången på närmare tio år. Jag kan efter två km konstatera att mitt flås inte direkt är det bästa efter att ha legat på soffan och suttit framför datorn i tio år men orken var inte det största problemet. Tio års vila tycks inte ha gjort mina knän något gott alls. Jag har förvisso inte haft några problem med dem utan att ha ansträngt dem på ett par år nu så jag tänkte att de kanske är bättre nu. Men efter 1,5 km så började högra knät värka. Inte så farligt att jag börjar halta (vilket var fallet för tio år sedan, men så opererade jag ju det då också) men tillräckligt för att avbryta turen ett par hundra meter senare.

Kanske testar en liten tur imorgon också, om jag inte har träningsvärk så jag inte kan stå upp förstås. :)