onsdag, juli 12, 2006

You're just like a dream

Det där man har i huvudet är konstigt. Det var ett tag sedan jag slutade tänka på det där som jag ältat under långa perioder. Jag funderade på saker jag gjort men framförallt det jag inte gjort och tyckte att jag var en idiot som nöjde mig med det jag hade. Någonstans hoppades jag väl att saker och ting bara skulle falla rätt ner i knät på mig utan att jag behövde göra något men det är rätt sällan sådant händer, och egentligen tror jag inte på ödet heller. Fast i ren desperation kan man väl börja tro på vad som helst antar jag. Efter ett tag glömde jag ändå bort det, jag förstod att min chans var borta och det fanns liksom inget att göra åt det i efterhand.

Det undermedvetna tyckte väl annorlunda.

Det var en fin dröm förstås. Jag brukar aldrig minnas mina drömmar, speciellt inte de som jag tycker om, men från den här minns jag varenda detalj. Det fanns mycket grejer som jag inte vet var de kom ifrån, men det fanns också väldigt mycket som gjorde att det kändes väldigt verkligt. Kanske är det därför jag minns allt så tydligt, mina drömmar är inte ett dugg verklighetstrogna annars. Under tiden jag drömde var jag nog rätt lycklig.

Men man vaknar ju oftast upp från drömmar också och det här var inget undantag. Man borde kanske känt sig glad efter en sådan trevlig dröm men jag blev väldigt nedstämd direkt. Det var ju trots allt bara en dröm och den påminde mig bara om saker jag slutat tänka på.

Och nu är jag tillbaka där jag en gång var igen. Det är kanske meningen att jag inte ska glömma bort det där så länge jag lever.

Fast jag har ju alltid den där drömmen att gå tillbaka till.

Dagens låt är kanske inte helt öväntat Just like heaven med The Cure.