lördag, juli 15, 2006

There's a DJ in my house

Det bästa med att skaffa en vinylspelare igen är inte att man kan spela sina gamla skivor eller att man kan köpa LP-versionerna av de nya skivor som ges ut. Det allra bästa är alla de 12"-skivor som kommer ut med tuffa remixer på låtar man tycker om. När jag var yngre köpte jag massor med 12"are av New Order. Mina kompisar ansåg att det bara var för samlandets skull vilket var helt fel (ska man börja samla skivor med någon grupp så är New Order inget att rekommendera, jag tror inte det finns någon annan grupp med så mycket releaser som de) . Jag var mest intresserad av om man kunde göra en bra låt ännu bättre. Det var inte alltid fallet, men även om mixen inte var bättre än originalet så var det iaf något annorlunda. Efter att ha spelat sönder albumversionen av en låt man tycker om så är det kul att lyssna på lite annorlunda versioner. Dessutom blir man inte lika lätt trött på originalet då, det håller längre.

Idag var jag nere på stan och hämtade 12"-versioner på Madonnas singlar från senaste albumet och en 12"are med mixar från Pet Shop Boys senaste album. Så nu blir det house spelat resten av kvällen. :)