onsdag, augusti 23, 2006

Jagad

Blä, nu vill min arbetsförmedlare träffas för att diskutera min framtid. Det låter inte ett dugg roligt. Särskilt inte eftersom jag trivs så bra där jag jobbar och inte alls skulle vilja byta jobb. Problemet är väl att jag just nu får ut A-Kassa och att jag fortfarande bara jobbar halvtid. Jag tycker visserligen ganska bra om min arbetsförmedlare, hon har alltid varit trevlig och förståt sig på de problem jag har. Hon har försökt övertala min chef om att ge mig ett fulltidsarbete mot ett bidrag från arbetsförmedlingens sida men det hjälpte inte. Hon börjar kanske bli lite trött på mitt standardsvar att det ser bra ut och jag hoppas få heltidsanställning snart.

Jag har faktiskt kollat lite då och då på platsbanken om det finns något annat jobb att söka men det finns det aldrig. Alltså, det finns ju jobb, men inget som jag tror jag skulle klara av och inget som jag är kvalificerad för. Att jobba i en butik som säljer skivor och böcker passar mig ganska perfekt. Det är inte särskilt avancerat och det är områden jag känner mig mycket hemma på. Jag tror det är största anledningen till att det gått så bra. Jag mådde väl inte sådär superbra psykiskt när jag började praktisera men eftersom det var saker jag kände till så klarade jag mig bra, även om jag måste erkänna att jag var både rädd och nervös innan jag började jobba.

Jag har lite svårt att se mig göra något annat faktiskt. Skulle jag hamna på någon stor arbetsplats med massor av anställda skulle jag förmodligen inte trivas alls och jag tror att det skulle vara rent ut hälsofarligt för mig. Det är väl bara att se vad arbetsförmedlaren har att säga, jag hoppas bara hon inte sätter för stor press på mig att hitta ett annat jobb.