onsdag, juni 27, 2007

Ingen pangstart för allsången

Allsång på skansen succéstartade på SVT igår med hela 2265000 tittare, en siffra man inte nått upp till sedan 2001. Men nu kan bloggen avslöja att en stor del av tittarna som bänkat sig framför TV:n blev mycket missnöjda, och inte bara för att The Ark och Electric Banana Band är usla. De hade förväntat sig mycket mer efter att det kablats ut att allsången var bombhotat.

Kent Wallin, 30, hade mycket att säga om saken.
- Jag pratade med Anders Lundin, som är min halvbror, tidigare under dagen och han sa att man sett Al Qaida springa omkring utanför skansen med små miniatyrvätebomber. Han skickade mig en bild och eftersom jag gått el så vet jag hur sådana ser ut. Sedan sprang jag iväg och fängslade terroristerna men de hade redan gjort sig av med minivätebomberna.
- Jag trodde verkligen att scenen skulle sprängas bort när jag kollade på min 150" plasma-TV och blev mycket besviken när inget hände. Jag och min flickvän fick trösta oss med maskgodis och Coca Cola.

Snel Hest, 13, har precis bosatt sig i Sverige och förstod inte hur det här programmet kunde vara så populärt.
- Jak er ingen klad hest, sade han i ett uttalande till bloggen men såg betydligt gladare ut efter att ha fått lite havre och en klapp.

Heinz Wittenborg, 78, var också mycket besviken på att Electric Banana Band framförde en reklamlåt som gav Naturvårdsverket gratis PR för sin batteriinsamlingskampanj.
- Jag har levererat kaffe till SVT-anställda så länge jag kan minnas och vad har jag fått för det? Några småmynt, det är vad jag fått! Och vad är det för ynkling som inte gör något av bombhotet? Sådant där hade vi inte tillåtit i armén, han borde skämmas ta mig fan!
- Vi hade ju så sett fram emot att se en riktig bang.

Det blev kanske en succéstart men verkligen ingen pangstart av Allsång på skansen.

1 Comments:

At 27 juni, 2007 23:27, Anonymous Anonym said...

Lysande. Strålande. Asbra. Tack för skrattet. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home