tisdag, juni 19, 2007

Ronneby tur och retur

Tandläkaren ringde i förmiddags och informerade om att hon fått ett återbud under eftermiddagen så det var bara att slänga sig in i bilen och köra ner till Ronneby igen. Inga hål den här gången heller som tur väl var.

Eftersom min bil står på verkstaden i Hallabro (de har inte hunnit kolla på den än) så har jag norpat föräldrarnas helt nya Toyota Auris. Det är en förskräckligt ful bil men den passar väl mina föräldrar bra. Själv tycker jag inte alls om den. Inte så mycket för att den är ful utan för att jag inte lyckas hitta någon sittställning som passar mina skadade ben bra. Jag har skjutit stolen upp, ner, fram och bak utan att hitta någon optimal sittställning vilket medför att jag har fantastiskt ont i mina ben när jag kliver ur bilen efter tio mils körning. I någon ställning så stramar det åt mina benhinnor och gör ont, i en annan är det vaderna som är på helspänn. Hur jag än gör så får jag närapå krampkänningar efter några kilometers körning och det hela bidrar till att körningen bara blir ryckig.

Jag antar att jag borde gå till någon läkare som kan kolla på mina ben för det är inte bara knäna som är trasiga, men jag ogillar sjukhus något enormt så jag står hellre ut med lite smärta då och då. Det får vänta tills det inte finns någon annan utväg.

1 Comments:

At 19 juni, 2007 23:27, Anonymous Anonym said...

Toyota är inte anpassade för oss svenskar, tror jag.

 

Skicka en kommentar

<< Home