torsdag, juli 05, 2007

Semesterbok 7

Jens Lapidus - Snabba Cash

Jag försökte verkligen men varje gång jag plockade upp boken och läste ett par sidor så ville jag bara göra något annat istället. Det kändes oerhört jobbigt att läsa mer än tjugo sidor åt gången. Jag lyckades komma till sidan 100 innan jag till slut fick ge upp. Det här är bland det sämsta jag någonsin läst. Huvudpersonerna är fullständigt ointressanta, storyn dötrist och språket så löjligt att man mest sitter och skrattar åt skiten. Hur den här kan ligga på topplistorna är för mig ofattbart. Jag kommer aldrig att plocka upp den och läsa ut den, det finns för många bra böcker för att man ska slösa bort flera timmars läsande på en usel bok.

2 Comments:

At 05 juli, 2007 16:24, Blogger Kristine said...

Jag håller på med illusionernas bok nu. Den verkar (efter 50 sidor) sämre än Orakelnatten, men den var ju fantastisk så det kanske är svårt att komma upp i den nivån igen. Hade tänkt ge mig på New York-trilogin sen. Det är så roligt att hitta nya författare som har skrivit många böcker så man slipper vänta så länge.

 
At 10 augusti, 2007 17:15, Anonymous Anonym said...

har kommit 200 sidor in i "snabba cash" och håller med till fullo, men har gett mig den på att verkligen plöja igenom hela och ha överseende med knarkdealar-storyn och tvättandet av pengar, bla, bla...att den har blivit höjd till skyarna är lika överskattat som Lars Adaktussons frisyr.

 

Skicka en kommentar

<< Home