lördag, augusti 11, 2007

Klåda

De senaste dagarna har jag haft en väldig lust att göra något nytt. Skapa något som jag kan pyssla med ett tag. Först funderade jag på att göra en hemsida till butiken men det var så oerhört länge sedan jag höll på med hemsidor senast och jag vet inte om jag vill lära mig någonting som jag redan pysslat med och sedan tröttnat på. När jag funderat på det ett tag kändes det mest som ännu ett projekt som jag säkert skulle påbörja med stor entusiasm men sedan skita i när jag kommit halvvägs.

Nu har jag istället börjat fundera på att börja skriva något igen. Jag menar inte som här på denna bloggen (som jag återigen har negligerat, jag ber om ursäkt för det) för det händer så lite i mitt liv att det sällan finns något att skriva om. Jag skulle vilja skriva om något som jag är intresserad av och har starka åsikter om. Det som ligger närmast till hand är sport.

1996 skapade jag en hemsida för det lokala fotbollslaget Listerby IK (och det var en av de allra första sidorna för en fotbollsklubb i blekinge). I tre år höll jag på med den hemsidan som gav mig en hel del glädje. Den uppskattades stort av spelare och supportrar och jag fick frikort till alla matcher som laget spelade. Jag skrev långa matchreportage som uppskattades mer än de som lokaltidningarna skrev. Det var bland det roligaste jag gjort i mitt liv.

Så varför fortsatte jag inte efter de tre åren då? Tja, den uppskattningen jag fick för mitt helt ideella arbete blev istället krav på saker som borde göras och då var det inte roligt längre. Jag la ner mycket tid på sidan och jag tog mig tid att åka ner till blekinge från Växjö varenda helg för att se på matcher samtidigt som jag försökte plugga på högskolan. I samma veva började jag även må dåligt så jag sa helt enkelt till styrelsen att de fick hitta någon annan att göra jobbet om de ville fortsätta ha en hemsida.

Jag hade när jag var yngre en liten dröm att bli sportreporter på någon tidning också och jag följer så många sporter att det nästan är svårt att hålla reda på allihopa. Ibland känner jag också att jag vill kunna svara på alla de åsikter som skrivs angående idrott. Så det skulle vara passande att skapa något där jag kan göra det. Jag förväntar mig inte att någon skulle vilja läsa det men det spelar inte så stor roll. Det skulle vara roligt bara att skriva. Så jag tror jag ska genomföra det här projektet. Frågan är bara vad jag ska kalla sidan, det har jag inte en aning om. Men det kommer väl.

1 Comments:

At 12 augusti, 2007 16:15, Anonymous Anonym said...

Jag tycker fanimej det är en toppenidé. Gört!

 

Skicka en kommentar

<< Home